MARKin' North America

TORONTO!

Dag familie, vriendinnen en vrienden!

Ik ben weer terug met mijn reisverhalen, hopelijk niet zo frequent als de vorige anders gaat het een heel groot blog worden.

Dit keer doen we het op een andere manier aangezien 'waarbenjij.nu' in mijn ogen behoorlijk beperkt en onhandig is. Daarom dus deze site.

Ik heb bij mijn vorige reisverslag gemerkt dat ik niet altijd de behoefte heb om m'n verhalen te schrijven en aangezien de vorige reis toch wat anders was dan deze zal ik het ook op een andere manier gaan invullen. Hoe weet ik nog niet precies, maar daar komen jullie en ikzelf vanzelf wel achter.

Even globaal het verhaal.

Het eerste semester van mijn laatste schooljaar van deze opleiding (Commerciële economie,2010/2011) diende er een minor te worden gevolgd. InHolland biedt hierbij ook de minor 'Study Abroad' aan. Dit behoeft verder weinig uitleg lijkt me, alleen dat het echt heel simpel in zijn werk ging. Inschrijven en een week later horen dat je naar je gewenste locatie mag (ja, InHolland heeft ookhaar positieve kanten).

De gewenste locatie dus. Mijn eerste keuze was Toronto (Ontario, Canada) en deze is het dan ook geworden. Ik ga hier vanaf 7 september tot en met 18 december studerenaan Ryerson University. Een kamer heb ik al met goede hulp vanuit de universiteit kunnen regelen voor een schappelijke prijs in het midden van het centrum en direct naast de school!

Het schema is een beetje als volgt:

23 augustus vanaf Amsterdam. Icelandair is de luchtvaartmaatschappij die ik heb gekozen. Zij boden mij de mogelijkheid omde standaard overstop op Reykjavik gratis te verlengen. Zodoende kom ik op 23 augustus aan op Keflavik, zal ik de volgende dag een leuke dagexcursie doen en de dag daarna weer op het vliegtuig richting Toronto Pearson International Airport!

Een leuk begin van een hopelijk nog leukere periode.

Zoals gezegd ben ik 18 december al klaar met studeren. Dat is natuurlijk veel te vroeg. Dit komt wel goed uit want dan blijft er nog genoeg tijd over om andere dingen te doen, zoals een reisje door de USA.

Dit is allemaal nog een idee in m'n hoofd wat ik tot op zekere hoogte ook absoluut ga uitvoeren, het is alleen wat afhankelijk van hoe mijn periode in Toronto verloopt; de mensen die ik daar ontmoet en wat voor een activiteiten ik daar al onderneem.

Deze zin zet ik er op het laatst nog even bij aangezien ik in de tussentijd m'n retourticket heb geboekt:

Op 7 januari vlieg ik van JFK naar Madrid om daar in het weekeinde, samen met Abdel (studiegenoot, volgt dan een studie in Lissabon) een wedstrijd van Real Madrid bij te wonen, op 10 januari vlieg ik door naar Nederland. Hiermee heb ik ook een veel dichter verhaal bij de immigratie in zowel Canada als de USA. Lekker dat dat ook weer geregeld is!

Natuurlijk wil ik ook nog mijn ouders bedanken die mij heel erg hebben geholpen dit mogelijk te maken. Zonder jullie zou ik deze toekomstige ervaring nooit op kunnen doen. Ook voor jullie onbezorgdheid, dat is ook wel eens fijn haha!

Tot zover deze intro, over een maandje zullen jullie weer van mij horen.

Tot dan!

Oja, mocht je helemaal geen zin hebben in deze verhalen in je mailbox, moet je je even uitschrijven (geen idee waar dat precies kan, maar dat staat wel ergens op deze site)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!