MARKin' North America

Afbouwen.

Na een korte afwezigheid maar weer een verhaaltje.

Zoals aangegeven was het alledaagse leven aangebroken en stonden er weinige spannende of aparte dingen te gebeuren. Tevens neemt het schrijven, vormgeven en publiceren van zo’n verhaal toch al snel een uur of vijf in beslag en die tijd had ik simpelweg niet vanwege school. Ik ben tot de conclusive gekomen dat het hier super is, maar dat school toch wel de reden is dat ik blij ben straks weer terug te zijn. Het ging maar door met de assignments en tentamens. Gelukkig is dat nu allemaal voorbij! Afgelopen zondag heb ik m’n laatste verslag afgemaakt en dinsdag had ik nog een presentatie waar ik alleen maar m’n mond hoefde te houden en nu is het allemaal klaar! 16 en 17 december heb ik nog een final exam, beiden multiple choice en ik hoef slechts 25 en 28% correct te hebben om het vak te halen. Aangezien ik hier zit voor m’n lol en een heel klein beetje voor school, ga ik dus absoluut niet intensief leren om ere en dikke A van te maken. Vanaf nu dus vakantie, uit kunnen slapen tot wanneer ik wil en nooit meer de onbewuste druk dat je nog iets moet doen, heerlijk.

Tot zover het school gedeelte. De 17e dus mijn laatste tentamen en een paar uur later moet ik alweer de bus in, het begin van m’n USA trip!

De 17e ga ik met de bus naar Buffalo. Een kleine stad in de USA, op zo’n 2,5 uur rijden van Toronto. Ik blijf daar een nacht aangezien m’n vlucht de volgende dag om 8am vertrekt. Ik vlieg vanaf Buffalo aangezien het dan dus binnenlandse vluchten zijn en die zijn spotgoedkoop. Mijn volledige schema ligt vast, hotels en vluchten zijn geboekt en dit gaat het worden:

18 Dec. – 22 Dec.: Washington DC

23 Dec. – 25 Dec.: Fort Lauderdale

25 Dec. – 30 Dec.: San Francisco

30 Dec. – 02 Jan.: Las Vegas

02 Jan. – 07 Jan.: New York City

07 Jan. – 10 Jan.: Madrid

10 Jan.: Nederland

Het grootste deel zal ik doen met Jurgen (huisgenoot). Ik kan er verder ook niet al teveel over zeggen, alleen dat het ongetwijfeld een leuke trip gaat worden, met Vegas tijdens oud/nieuw als hoogtepunt.

New York City zit ik alleen en ook nog eens voor vijf dagen en ik ben eigenlijk bang dat ik dan al zoiets heb dat het wel genoeg is geweest en ik gewoon naar huis wil. Maarja dat zie ik dan wel weer, er is genoeg te doen om je vijf dagen te vermaken, dus echt heel erg zal het natuurlijk niet worden.

Ik ben inmiddels ook een paar keer de Raptors geweest, het NBA team van Toronto. Ze zijn kwalitatief behoorlijk matig, zoals ze met alle sporten hier zijn. We zijn ook bij de wedstrijd tegen de Celtics geweest, grote naam natuurlijk in de NBA met Shaquille O’Neal. We hadden verwacht dat ze complete werden weggespeeld, maar het bleek toch iets anders te gaan.

Met nog zo’n 10 minuten te spelen stonden de Raptors 11 punten voor en ze speelden echt goed, alles lukte. Toen kwam opeens een mini-inzakking waarbij de Celtics in iets meer dan een minuut die achterstand goedmaakten en ook nog uitliepen. Het leek allemaal voorbij met 3 punten achterstand met nog 20 seconden te spelen. Ze gingen ook nog eens niet voor de 3-punter. Met nog 2.7sec op de klok kregen de Raptors na een verspeelde kans toch opeens free shots, zie m’n filmpje hoe het afliep:

http://www.youtube.com/watch?v=XAKg1RjlrA4 (integreren in de pagina werkt blijkbaar niet..)

Ook met de hockey waren we gelukkig dat we weer een klassieker hadden. Na de eerste periode 0-3 achter tegen een matig teampje en in de tweede periode werd de aansluitingstreffer snel ongedaan gemaakt: 1-4. Hopeloos zou je denken. Door wat domme fouten die de Maple Leafs wat power plays bezorgden scoorden ze echter ineens 4 goals en stond het 5-4. De laatste periode alleen maar verdedigd en na een losing streak van 8 wedstrijden wonnen ze weer eens. Heerlijk avondje weer.

Halloween hebben we hier ook nog gehad. Was ook heel tof, maar een tip aan eenieder: ga nooit met een Ghostbuster kostuum inclusief je zuigmachine een gaybar in (omdat je nodig naar het toilet moet)....

Verder is Movember ook afgelopen, als team toch zo’n 700 dollar bij elkaar gekregen.

En wat verder nog? Ondanks m’n vrije tijd zijn er toch wel wat kleine dingen die ik nodig moet oplossen. Internet is wat gedoe mee en aangezien ik met iets van vier verschillende luchtvaartmaatschappijen terug vlieg is het geen optie om m’n extra koffer mee te nemen. Die moet dus teruggestuurd worden, maar ook dat gaat nog een heel karwij worden aangezien ik de kosten toch graag zo laag mogelijk wil houden.

Oja, een restaurant dichtbij serveert ook Saurekraut, zoooo wat was dat lekker om eindelijk een keer iets ‘normaals‘ en herkenbaars te eten.

En om het wat op te vullen zal ik beloofde foto's van onze gym nog even plaatsen:

Hier onder ligt de gym.

Het weer nog even. Het schijnt bij jullie nogal koud te zijn wat ik eigenlijk ook hier wel had verwacht, maar dan in iets extremere mate. Dat valt echt heel erg mee tot nu toe, soms, als er wat wind staat is het wel behoorlijk koud, maar over het algemeen is het hier rond de 5 graden en zo tussendoor hebben we nog wel eens een dag dat het opeens tussen de 10-15 graden is.

Succes daar in de sneeuw en jullie krijgen wel weer een verslag als ik met m’n trip bezig ben. Ik weet nog niet precies hoe ik dat ga doen, misschien per trip een klein foto verslagje ofzo. Zie ik dan wel.

Dag!

Reacties

Reacties

Nienke

Markie, leuk om te lezen! Je trip ziet er goed uit! Die foto van het 'normale' eten trouwens wat minder... maar ik kan me voorstellen dat het je lekker heeft gesmaakt. Kookt mama toch lekker he ;-)

Tessa

Hi Mark!
Ik volg je nog steeds hoor, klinkt allemaal erg leuk! Veel plezier met je tripjes! We gaan je wel missen hoor vrijdag, dan hebben we een china dinner! Maar die doen we in januari gewoon nog een x! Veel plezier nog daar! X

Niek

Fijn weer zo'n berichtje! En ik ben aardig jaloers op je als ik zo jou planning zie. Dan ziet mijn kerstvakantie er aardig saai uit denk ik. Zou graag naar NY komen die 5 dagen als dat voor jou gezelliger is haha. Hier is het inderdaad erg koud en wit van de sneeuw. Ik ben het al aardig zat, want de treinen hebben nu al heel veel vertraging. Ik wens je nog heel veel plezier daar en vooral als je die tour gaat maken!!
xxx

Merel

Fijn om weer een verhaal van je te lezen schat!!!
we missen je wel hoor, hier in huize 425!!
de reiskriebels begin alweer helemaal als ik dit lees, en word erg jaloers van je relaxte planning!
geniet ervan
kusjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!