MARKin' North America

Movember!

Movember

Het is alweer November, de tijd gaat snel. Bij onze groep zal November echter doorgaan onder de naam Movember. De reden hiervoor is onze ondersteuning voor een goed doel. Dit goede doel zamelt geld in voor het Nederlands Kanker Instituut en in het bijzonder voor de bevordering van onderzoek naar prostaatkanker.

Even wat meer info over Movember, geplukt van nl.movember.com

Wat doen wij? Kort gezegd, gaat Movember erom plezier te hebben en ondertussen goed te doen. Het gaat om de terugkeer van de snor als stijlicoon, terwijl we het bewustzijn van gezondheid en welzijn van mannen vergroten en specifiek geld inzamelen voor prostaatkankeronderzoek.

Waarom doen wij dit?

Hoe we er ook naar kijken, mannen zijn veel minder bezig met hun gezondheid dan vrouwen

De gemiddelde levensverwachting van mannen is ongeveer vijf jaar korter dan van vrouwen

Mannen hebben de neiging hun kop in het zand te steken en stappen niet snel naar de dokter als ze ziek zijn of voor een standaard medische check - deze houding ontneemt hen de kans om veelvoorkomende ziektes te ontdekken en voorkomen

En waarom richten wij ons op prostaatkanker?

1 op de 10 mannen krijgt prostaatkanker

Prostaatkanker is de meest voorkomende vorm van kanker onder Nederlandse mannen

Dit jaar krijgen 9500 Nederlandse mannen de diagnose prostaatkanker

Onderzoek leidt tot betere overlevingskansen

Wat gaat er dus gebeuren? Onze Australische vriend Kieran heeft een team opgericht om mee te doen aan dit goede doel, dit gehele team zal gedurende de maand Movember een snor laten aangroeien en onderhouden. Het doel is om met deze ludieke actie sponsors te vinden die het goede doel in financieel opzicht willen supporten.

De link van mijn profiel waar je je donaties kan geven aan mijn team en/of mij is: http://au.movember.com/mospace/641506/

Onze teamteller staat inmiddels op $ 132,-

Natuurlijk moet ik er bij zetten, en ik weet dat hierdoor de motivatie om te doneren minder zal worden, dat het geld naar het Australische fonds voor kankerbestrijding.

Het zou toch leuk, en bovenal goed, zijn als enkelen van jullie hun financi毛le support zouden willen tonen voor dit goede doel. Iedere dollar is meegenomen en de dank van alle mannen zal groot zijn!

Dat gezegd hebbende wens ik iedereen nog een fijne tijd in Nederland toe en zal ik over enige tijd weer een verhaal op deze blog plaatsen.

Reacties

Reacties

Denise

Lieve Mark,

Wat ben je toch weer goed bezig! Ik ben alleen niet in staat om donaties af te staan als arme student!

Hierbij mijn complimenten voor je inzet Ma-Ke!

Kusjee van je Chino Da-Ni-Si.

Nienke

toe maar weer... meneer zet zich in voor een goed doel! Wat hangt er in de Canadese lucht?!

Kim

Teeer, wat een slap verhaal. Had ik niet van je verwacht MARKSWAAA! Schrijf eens wat leukers!

KUSJESSSSSSSS

Merel

hey lief,
wat ontzettend goed dat je je daarvoor inzet!!!
je ontwikkelt hele nieuwe kanten daar joh ;)
mis je hier :(
kusjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!